Cum poti verifica online ce vechime in munca ai acumulat

Orice angajat roman poate afla online cat timp a lucrat la pensia de stat.

Daca vrei sa afli cat timp ai lucrat, poti sa-ti creezi un cont de utilizator pe site-ul Casei Nationale de Pensii Publice (AICI – CNPP) si sa urmezi cativa pasi.

Mai intai, trebuie sa completati un formular online, care trebuie apoi tiparit si trimis la orice unitate locala de ingrijire a varstnicilor impreuna cu actul dvs. de identitate (original si fotocopie). Dupa aceea, veti primi un e-mail prin care va puteti seta parola contului, dupa care veti putea accesa efectiv contul de pe site-ul CNPP.
 
Odata ce contul dvs. este creat, puteti vizualiza rapid vechimea acumulata sub forma unui extras lunar sau anual.
 

Iata pasii pe care trebuie sa-i urmezi

 
1. Conectati-va in contul de utilizator: Faceti clic pe butonul „Login” din coltul din dreapta sus al site-ului www.cnpp.ro. Se va deschide o pagina unde va puteti introduce adresa de e-mail si parola.
 
2. Dupa ce ati intrat in cont, veti avea un meniu in partea stanga a paginii unde puteti selecta „Datele sistemului meu de pensii publice”.
 
3. In aceasta sectiune, puteti selecta fisierul pentru stagiul lunar de cotizare inregistrat in evidentele CNPP incepand cu luna aprilie 2001, sau dosarul pentru stagiul anual de cotizare. Introduceti stagii lunare sau stagii anuale si faceti clic pe „Genereaza raport de actualizare”.
 
4. Diferenta de la acest pas este ca in primul fisier, puteti vizualiza vechimea in munca (zile lucrate, venituri, conditii de munca, puncte, angajatorii care va platesc, vechimea totala) luna de luna, din aprilie 2001 pana in prezent, in primul Al doilea poate vedea doar situatia anuala (fara detalii lunare).Daca doriti sa vizualizati situatia inainte de aprilie 2001, trebuie sa selectati „Informatii din carnetul de munca” si sa faceti clic pe „Genereaza raport actualizat”.
 
5. Dupa ce solicitati generarea unui raport (sau rapoarte) actualizat, trebuie sa asteptati cateva minute pentru ca acesta sa fie generat efectiv in sistem si disponibil in contul dvs. Cand raportul este gata, veti primi un e-mail de notificare si puteti descarca raportul in format PDF din contul dvs. de pe site-ul CNPP. Mai exact, revii la pagina in care ai solicitat generarea raportului si acolo vei gasi fisierul descarcabil.
 
Daca nu aveti vechime deplina pe actele oficiale, deoarece angajatorul nu a raportat orele dumneavoastra la stat, atunci trebuie sa cereti angajatorului dovada activitatii in care ati desfasurat, durata, salariul si vechimea.
 
In cazul in care angajatorul nu doreste sau nu poate elibera un astfel de certificat, puteti solicita acest document direct de la Inspectoratul teritorial de Munca in sfera de activitate a angajatorului.
 
Textul legal prevede ca „inspectoratul regional de munca publica documente in termen de 15 zile de la data solicitarii, pe baza registrului electronic transmis de angajator”.
 
In plus, puteti emite anumite notificari legate de angajatorul dvs. aici, iar ITM este singura agentie care are autoritatea de a identifica incalcarile si de a impune amenzi corespunzatoare.
 

Eliberarea certificatelor din oficiu

 
Angajatorii sunt obligati prin lege sa elibereze certificate care sa ateste activitatea angajatului, durata, salariul, anii de serviciu si profesionalismul. Cu alte cuvinte, acest articol obliga un angajator, o firma sau un organism public sa certifice cand au incetat activitatile persoanelor pe care le plateste. Inainte de 2016, angajatorii nu erau obligati sa elibereze certificate din oficiu fara o solicitare explicita a angajatului.
 
Disparitia carnetului de munca inseamna ca dovada vechimii in munca se poate face doar cu ajutorul unui document justificativ care sa precizeze programul de lucru al salariatului incadrat in contract de munca.
 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *